בחרו יצרן/כמה יצרנים >>
רכבים מומלצים עבורך
פיאט סקודו
מתחת ל 3.5 טוןדיזל
Voltia XL – חשמלי מלא
סיטרואן ברלינגו מקסי
מתחת ל3.5 טוןLong
סיטרואן ברלינגו שיין
מתחת ל3.5 טון
פיאט דובלו
מתחת ל3.5 טוןLong
פורד קאסטום
מתחת ל3.5 טוןLong
Toyota פרואייס Long קירור 0-4 מעלות
מתחת ל3.5 טוןLong
Toyota פרואייס Long
מתחת ל3.5 טוןLong
Toyota פרואייס MEDIUM
מתחת ל3.5 טוןMedium
Toyota פרואייס MEDIUM קרור 0-4 מעלות
מתחת ל3.5 טוןMedium
פיג’ו בוקסר – 140 כוח סוס – BOXER
מתחת ל3.5 טון3.5 בינוני גבוה
פיג’ו בוקסר- בינוני גבוה – BOXER – רכב תרופות
מתחת ל3.5 טון3.5 בינוני גבוה
פיג’ו בוקסר – בינוני גבוה – BOXER – רכב קירור
מתחת ל3.5 טוןבינוני גבוה
פיג’ו בוקסר – בינוני גבוה – BOXER – רכב קנאביס
מתחת ל3.5 טון3.5 בינוני גבוה
פיג’ו בוקסר – בינוני גבוה – BOXER – רכב קירור
מתחת ל3.5 טוןבינוני גבוה
פיג’ו בוקסר ארוך גבוה – BOXER – רכב קירור
מתחת ל3.5 טוןארוך גבוה
פולקסוואגן קאדי
מתחת ל3.5 טוןבינוני
פולקסוואגן Transporter
מתחת ל3.5 טוןקצר\ארוך
קיה K2500
מתחת ל3.5 טוןחד קבינה
פיג’ו בוקסר – 140 כוח סוס – BOXER
מתחת ל3.5 טוןארוך גבוה
פיג’ו בוקסר קצר נמוך – 140 כוח סוס
מתחת ל3.5 טוןקצר נמוך
איסוזו די מקס – 163 כוח סוס
מתחת ל3.5 טוןקבינה כפולה ls - אוטומטי
איסוזו די מקס – 163 כוח סוס
מתחת ל3.5 טוןחד קבינה S
איסוזו די מקס – 163 כוח סוס
מתחת ל3.5 טוןקבינה כפולה S
רנו טראפיק – 170 כח סוס
מתחת ל3.5 טוןL2H1 - אוטומטי
רנו טראפיק – 170 כח סוס
מתחת ל3.5 טוןL1H1 - אוטומטי
רנו טראפיק – 170 כח סוס
מתחת ל3.5 טוןפסנג'ר - אוטומטי
סיטרואן ג’אמפי – 177 כח סוס
מתחת ל3.5 טוןסמול-n1 - אוטומטי
סיטרואן ג’אמפי – 115 כח סוס
מתחת ל3.5 טוןסמול-n1
סיטרואן ג’אמפי – 150 כח סוס
מתחת ל3.5 טוןלארג'-n1
סיטרואן ג’אמפי – 177 כח סוס
מתחת ל3.5 טוןלארג'-n1 - אוטומטי
סיטרואן ג’אמפי – 177 כח סוס
מתחת ל3.5 טוןמדיום-n1 - אוטומטי
כבר ראית 32 מתוך 32 רכבים
רכב מסחרי כבר מזמן אינו רכב ששמור אך ורק לבעלי המקצוע “הכבדים”, כמו שיפוצניקים וחברות הובלה. כיום מגוון רב של בעלי מקצוע ואפילו אנשים פרטיים עוברים להשתמש ברכבים מסחריים המספקים מקום נסיעה רחב יותר ואפשרויות מגוונות יותר, מאשר הרכב הפרטי הממוצע. קיימים סוגים רבים של רכבים מסחריים השונים זה מזה בין היתר גם במשקלם. הנפוץ ביותר לבעלי המקצוע בארץ הוא רכב מסחרי עד 3.5 טון – עד 2007 החלוקה בישראל הייתה עד 4 טון, כאשר מטעמי בטיחות הסיווג השתנה מבחינת סוג הרישיון למשקל של עד 3.5 טון.
אז מהו רכב מסחרי?
תקנות משרד התחבורה מחלקות את סוגי הרכבים המיובאים לישראל לכמה קטגוריות. הקטגוריה הראשונה מכונה M והיא מתייחסת לרכבי נוסעים, כאלו שתוכננו, ונבנו להסעת נוסעים. קטגוריה M מתחלקת גם היא לשלוש תתי קטגוריות. רכב המשתייך לתת-קטגוריה M1 הוא רכב שבו עד 8 מושבים בנוסף לנהג ומשקלו הכולל הוא עד 3.5 טון, למשל רכב פרטי, מונית או מיניוואן. לקטגוריה M2 משתייכים רכבים בהם יותר מ-8 מושבים נוסף למושב הנהג ומשקלם הכולל עד 5 טון, כמו מיניבוס למשל. קטגוריה M3 כוללת רכבים עם יותר מ-8 מושבים בנוסף לנהג ומשקלם הכולל הוא 5 טון ומעלה, כמו אוטובוס למשל.
קטגוריית N מתייחסת כבר לרכבים שתוכננו להובלת טובין ושברישיון שלהם מצוין שהם רכבי עבודה. רכב מסוג N1 הוא רכב מסחרי במשקל כולל של עד 3.5 טון, N2 בין 3.5-12 טון ו-N3 מעל 12 טון. קטגוריה זו מתייחסת לרכבי משא והובלה, החל בטנדרונים וכלה במשאיות כבדות.
רישיון לרכב מסחרי עד 3.5 טון
על מנת לקבל רישיון נהיגה לרכב מסחרי עד 3.5 טון, יש לעמוד בתנאי הסף הבאים:
- גיל 18 ומעלה
- תעודת זהות ישראלית או תעודת זהות של תושב קבע בישראל.
- רישיון נהיגה ברכב פרטי במשך שנתיים לפחות.
כמו כן, על מנת לקבל את הרישיון יש לעבור מבחן תיאוריה בן 25 שאלות, כאשר על הנבחן יש לענות נכונה על לפחות 22 שאלות כדי לעבור את המבחן. יתר על כן, ישנו מבחן מעשי הכולל נהיגה עירונית ונהיגה בין-עירונית.
מסחרית עד 3.5 טון הכי משתלמת?
לא מעט עסקים עצמאיים מתחבטים בשאלה האם לקנות לעסק טנדר או רכב פרטי שמשקלו עד 3.5 טון, או רכב מסחרי גדול יותר, מעל 3.5 טון ועד 4? ההתלבטות טמונה בין היתר בהוצאות המוכרות. ברכב מעל 3.5 טון כל הוצאות הרכב מוכרות במאה אחוז למע”מ ומס הכנסה.
השאלה האם להישאר עם רכב הפרייבט המשפחתי, להחליף לטנדר או בכלל לקנות רכב מעל 3.5 טון, תלויה בראש ובראשונה בצרכים של העסק. אם אתם עסק שצריך לעבור מבית לבית ולהחזיק איתו כלים רבים וחלקי חילוף מגוונים וגדולים ברכב, כמו אינסטלטור או טכנאי מוצרי חשמל, כנראה שתצטרכו רכב מסחרי לעבודה.
ובהיבט הכלכלי, מה יהיה משתלם יותר כלכלית להחזיק: רכב מסחרי עד 3.5 טון, או רכב גדול יותר? מצד אחד, ההוצאות השוטפות על רכב מעל 3.5 טון גבוהות יותר: מחירו גבוה יותר מלכתחילה, הוא צורך יותר דלק, עלויות הביטוח, הטיפולים ואגרת הטסט שלו גבוהות יותר וכך גם ירידת הערך שלו. אבל מצד שני, ברכב כזה כל ההוצאות השוטפות מוכרות גם למע”מ וגם למס הכנסה ב-100%. לעומתו ברכב עד 3.5 טון, ההוצאות שלו מוכרות רק באופן חלקי. תוסיפו לזה מע”מ על הרכישה וההוצאות שלכם עוד יקפצו. אז מה עדיף?
בדיקה מעמיקה של כלל הפרמטרים הרלוונטיים חושפת שלמרות החזרי המס והמע”מ על רכבים שגודלם עולה על 3.5 טון, עדיין יהיה לכם מעט זול יותר לקנות ולתחזק רכב שמשקלו עד 3.5 טון זאת בגלל הטבות המס שמקבלים רכבים מעל 3.5 טון. מלבד זאת, אם אינכם מעוניינים ברכב מסחרי עד 3.5 טון למכירה, קיימות גם אפשרויות לרכב מסחרי עד 3.5 טון להשכרה. ישנן חברות אשר מאפשרות את ההשכרה במזומן ללא צורך בערבות בנקאית או פיקדון אשראי, במטרה להקל על לקוחותיהן. חלק מחברות ההשכרה אף מציעות הנחות שונות ללקוחות קבועים וחלק מחברות ההשכרה ששומרות שבת, פשוט לא גובות את דמי ההשכרה בשבתות וחגי ישראל, מה שמוזיל את עלות ההשכרה משמעותית.
בליסקום תמצאו מגוון עצום של רכבים מסחריים להשכרה ולמכירה במחירים משתלמים, אחריות לטווח ארוך ושירות מקצועי ואמין.